کامپوزیت دندان

4.8
(83)

کامپوزیت دندان در اهواز

کامپوزیت دندان را “ارتودنسی فوری” نیز میگویند در کامپوزیت دندان برای همشهریان  اهوازی دندان تراش نمیخورد و روشی درمانی برای رفع عیوب ظاهر لبخند و انواع مشکلات دندانی استفاده میباشد .


مشکلاتی که با درمان توسط ونیر کامپوزیت دندان میتوان برطرف مرد شامل موارد زیر میباشد :

  1. بستن فاصله ایجاد شده بین دندان بوسیله کامپوزیت دندان
  2. اصلاح دندان هایی که به هر دلیل دچار به هم ریختگی و یا کجی شده اند
  3. دندان هایی که شکسته اند و یا اصطلاحا لب پریدگی دارند
  4. سفید و درخشان کردن دندان های تیره و کدر شده
  5. از کامپوزیت دندان همچنین برای پر کردن دندان به جای آمالگام استفاده میشود ( آمالگام سیاه است )

با کامپوزیت ونیر دندان می توان ظاهر دندان ها و در نتیجه طرح لبخند را اصلاح نمود اما نمیتوان این انتظار را داشت که فک را مجددا درست کرده و اوربیت ها را اصلاح کند !
برای اصلاح مشکلات پیچیده فک و دندان ارتودنسی دندان باید به عنوان درمان اول مورد استفاده قرار بگیرد.

درباره کامپوزیت دندان در اهواز بیشتر بدانید

درباره لمینت دندان در اهواز بیشتر بدانید

قیمت کامپوزیت دندان در اهواز چقدر است ؟.

قیمت لمینت دندان در اهواز چقدر است ؟

مزایای کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان در واقع روکش های بسیار نازک و ظریف از جنس چینی هستند و از لحاظ استحکام بسیار با دوام است.این روکش ها معمولا بین ۰٫۵ تا ۰٫۷ میلیمتر ضخامت دارند و به طور ذاتی بسیار ظریف و شکننده اند، اما هنگامیکه که به ساختار و جنس دندان متصل شده و با آن یکی میشوند، بسیار مستحکم می شود.

دکتر چاوش برای کامپوزیت دندان در اهواز از بهترین برند و مارک ونیر استفاده میکند که استحکام ، طول عمر و زیبایی و ظرافت دندانها بیشتر از پیش تضمین شود.

اگر مراقبت های ساده و ابتدایی از کامپوزیت دندان را به خوبی و درستی و به صورت منظم انجام دهید و بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید و نیز از اعمالی ( مانند جویدن اجسام سخت مثل یخ و … ) که موجب شود دندان ها دچار ترکیدگی شوند دوری کنید قطعا طول عمر کامپوزیت بیشتر خواهد بود. ونیر کامپوزیت می تواند برای سال ها، حداقل ۱۰ تا ۱۵ سال عمر کند.

کامپوزیت کردن دندان ایجاد یک ظاهر بسیار طبیعی مانند دندان طبیعی را عملی می کند. ویژگی شفاف بودن کامپوزیت دندان این امکان را بوجود می آورند تا ونیر ها به طور صد در صد شبیه ویژگی های طبیعی دندان باشند و ظاهر دندانها کاملا واعی و طبیعی هستند.

این طبیعی بودن و واقعی بودن درمان دندان و اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت ونیر به هیچ عنوان با دیگر درمان ها و مواد دندانپزشکی قابل مقایسه و حتی امکان پذیر نیست. لمینت دندان در اهواز کمی متفاوت است.

آیا کامپوزیت دندان به مرور زمان تغییر رنگ دارد ؟

ونیر کامپوزیت دندان برعکس مواد باندینگ و دیگر مواد دندانپزشکی که در زمینه زیبایی ، درمان و اصلاح طرح لبخند کاربرد دارند و مورد استفاده قرار میگیرند به هیچ عنوان به مرور زمان و یا با خوردن و آشامیدن موادی که دارای رنگ دانه های تیره ( مثل قهوه ، چایی و ادویه ) هستند تغییر رنگ نمیدهد چون کامپوزیت یک سرامیک صاف و بسیار صیقلی و غیر قابل نفوذ است و از این رو رنگ دائمی آن تغییر نمیکند.

مراحل انجام کامپوزیت دندان

  • رعایت بهداشت دهان و دهان
    قبل از انجام درمان کامپوزیت دندان حتما باید از وجود هر گونه جرم های دندانی ، عفونت های ناشی از بیماری ریشه ، پلاک دندانی و بیماری های لثه با خبر شد و در صدد درمان ان برآمد چون اولویت در هر نوع از درمان های دندانپزشکی زیبایی و اصلاح طرح لبخند دهان و دندان هایی غاری از هر بیماری میباشد.
  • نمونه کامپوزیتی دندان بر اساس عکس یا فیلم یا مدل موقت
    گاهی برای پیش نمایش طرح نهایی لبخند برای شخص متقاضی یک مدل موقتی از جنس ونیر کامپوزیت ساحته میشود و بیمار بر اساس آن طرح لبخند آینده خود را انتخاب میکند و یا اینکه بر اساس انواع مدل های قبلی انجا ده بر روی بیماران قبلی عکس و یا فیلم بدر اختیار بیمار قرار میگیرد تا با مشورت دکتر دندانپزشک به یک طرح و مدل نهایی مورد تایید برسند. و بر اساس آن طرح درمان آغاز میشود.
  • انتخاب رنگ دندان ( رنگ کامپوزیت دندان )با توجه به خواست مراجعه کننده
    این مرحله نیز با مشورت دندانپزشک زیبایی و بررسی انواع مدل های قبلی کار شده بر روی دیگر بیماران و همچنین خواست مراجعه کننده انجام میشود و رنگ کامپوزیت دندان مورد نظر برای دندانهای فرد انتخاب میشود.
  • مرحله ایزولهاسیون دندانها و اسید زدن و شستن آنها. در این مرحله محیط دندان هایی که قرار است ونیر بر روی آنها انجام شود از دیگر دندان ها توسط ابزار های مخصوص جدا شده ، بر روی این دندان ها موادی ( اسید مانند ) برای مدت زمان مشخص ( بر اساس دستورالعمل های دندانپزشکی ) قرار داده میشود تا سطح دندان از هرگونه اجسام خارجی که با چسم دیده نمیشوند عاری شود و در نهایت دندان اماده پذیرش ونیر بر روی خود شود.

بعد از انجام مرحل بالا و با استفاده از انوع مخصوص کامپوزیت دندان ونیر ،موسوم به « کامپوزیت های زیبایی » ، دندانپزشک شروع به فرم دادن یک لبخند زیبا میشود.
کامپوزیت دندان ها معمولا همگی در یک جلسه 3 الی 4 ساعته انجام میگیرد و پالیش نهایی و ریزه کاری های آخر در یک جلسه دیگر انجام میگیرد.

بهترین مارک کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت ونیر هم مانند هر کالای دیگری در دنیای دندانپزشکی دارای برند ها ی بسیار و قاعدتا کیفیت های متفاوتی در بازار است.اینکه دندانپزشک از کدام یک از این برندها برای درملن زیبایی و اصلاح طرح لبخند استفاده کند بسیار بسیار در نتیجه کار ، میزان زیبایی و طول عمر دندان ها تاثیر دارد.کمپوزیتهای ژاپنی و آمریکایی و سوئیسی از بهترین مارک های کامپوزیت دندان می باشند که در بهترین دندانپزشک زیبایی اهواز دکتر چاوش مورد استفاده قرار میگیرد. البته قیمت هرکدام از این برندها متفاوت بوده و انتخاب هر کدام در هزینه نهایی اصلاح طراحی لبخند با کامپوزیت تاثیر میگذارد.

طول عمر ونیر کامپوزیت دندان چقدر است؟

طول عمر کامپوزیت ونیر دندان به چندین عامل بستکی دارد :

  1. میزان مهارت ، تخصص و تجربه متخصص دندانپزشکی زیبایی و اصلاح طرح لبخند که برای شما اقدام به درمان زیبایی میکند.
  2. برند و مارک ونیری که از آن برای زیبایی دندان لبحند حود استفاده میکنید ( حتما در این مورد تحقیق کنید و از دندانپزشک خود در این باره سوال کنید ).
  3. میزان رعایت بهداشت دهان و دندان توسط شما، هرچه قدر بهداشت دهتن و دندان خود را بیشتر رعایت کنید عمر کامپوزیت های شما بیشتر خواهد بود.

طول عمر کامپوزیت ونیر دندان به طور معمول حداقل 10 سال تا 15 سال است که با رعایت نکات بالا میتوان آن را تضمین نمود . گاز زدن غذا های سفت مانند ته دیگ و جویدن یخ و تخمه شکستن از طول عمر ونیر کم میکند. البته اگر کامپوزیت دندان دچار پریدگی یا شکستگی شود امکان ترمیم آن وجود دارد.

دندانپزشکی زیبایی دکتر چاوش

اهواز, Ahvaz
Iran - ایران
تلفن: ۰۳۱۳۶۶۴۱۳۱۴
تلفن دوم: ۰۳۱۳۶۶۵۱۶۱۹
رایانشانی: info@drchavosh.ir
URL: https://drchavosh.ir
شنبه09:00 - 20:30
یکشنبه09:00 - 20:30
دوشنبه09:00 - 20:30
سه شنبه09:00 - 20:30
چهارشنبه09:00 - 20:30
پنج شنبه09:00 - 20:30
جمعهبسته شد

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

4 پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *