انواع ونیر کامپوزیت دندان

انواع ونیر کامپوزیت دندان

5
(32)

کامپوزیت دندان چیست؟ انواع کامپوزیت دندان در اهواز. بهترین نوع کامپوزیت دندان. کدام نوع کامپوزیت بهتر است؟ برای کامپوزیت دندان، کدام ماده بهتر است؟ نانوکامپوزیت‌ها. کامپوزیت میکروفیل. کامپوزیت هیبرید چیست؟

انواع کامپوزیت دندان

  1. کامپوزیت دندان درشت دانه یا ماکروفیل

    اولین مدل از انواع کامپوزیت دندان که در بازار وجود دارد، کامپوزیت دندان ماکروفیل است که این نوع کامپوزیت دارای ذراتی به اندازه  10 میکرومتر تا 50 میکرومتر میباشد و در مقایسه با مواد امروزی بسیار بزرگتر می‌باشد. بزرگ بودن اندازه ذرات این نوع از کامپوزیت باعث میشود دوام و استفامت ونیر کامپوزیت دندان افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کند اما از طرف دیگر پالیش این نوع کمی دشوار تر از سایر نوع ها است.

  2. کامپوزیت دندان ریز دانه یا میکروفیل

    در حدود 50 سال پیش، نسل دیگری از انواع ونیر کامپوزیت به بازار دندانپزشکی زیبایی اهواز شد که ذرات تشکیل دهنده آن کوچکتر از 100 نانومتر هستند. این کامپوزیت‌ها بر خلاف ماکروفیل‌ها که ذرات درشتی بودند از دوام کمتری برخوردارند. مزیت این توع از کامپوزیت، پالیش بسیار آسان برای دندانپزشک زیبایی و صاف بودن سطح ترمیم شده آناست. کامپوزیت های ریز دانه به علت دوام پایینی که دارند در برابر فشارهای دهانی و دندانی بسیار آسیب پذیرند..

    درباره کامپوزیت دندان در اهواز بیشتر بدانید

    درباره لمینت دندان در اهواز بیشتر بدانید

    قیمت کامپوزیت دندان در اهواز چقدر است ؟.

    قیمت لمینت دندان در اهواز چقدر است ؟

  3. کامپوزیت دندان هیبرید، میکروهیبرید و نانوهیبرید

    این نوع کامپوزیت، در بین دونوع دیگر کامپوزیت میکروفیل و کامپوزیت ماکروفیل طبقه بندی میشود. ذرات تشکیل دهنده کامپوزیت هیبرید بین 10 تا 50 میکرومتر و همچنین ذراتی به اندازه 40 نانومتر است. کامپوزیت میکروهیبرید و نانوهیبرید هر دو زیر مجموعه کامپوزیت هیبرید هستند . این مواد دارای فیلر بالایی هستند که باعث می‌شود مقاومت آنها در برابر ساییدگی افزایش یابد و در نتیجه استحکام بالایی داشته باشند. از معایب کامپوزیت هیبرید می‌توان به کاهش زیبایی آنها به مرور زمان به دلیل استهلاک، اشاره کرد. این نوع ماده به دلیل یکدست نبودن سطح ترمیم، باعث کاهش تاثیر پولیش و خاصیت بازتاب‌کنندگی می‌شود.

  4. نانو کامپوزیت‌ دندان

یکی دیگر از انواع کامپوزیت دندان نانو کامپوزیت است که برای رفع مشکلات کامپوزیت‌های هیبریدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اندازه ذرات در این نوع از کامپوزیت دندان، 20 نانومتر است و در مقابال ساییدگی مقاوم هستند، همچنین قابلیت پولیش و استحکام بالایی دارند و همه این موارد در ترمیم دندان‌های عقبی، امری مهم محسوب می‌شوند.

توجه داشته باشید که دندانپزشک هنگام انتخاب نوع کامپوزیت دندان برای دندان‌های عقبی، باید علاوه بر اندازه ذرات، مواردی مانند اندازه لایه‌ها و تطابق نوع رنگ با دندان‌ها را نیز در نظر بگیرد.

دندانپزشکی زیبایی دکتر چاوش

اهواز, Ahvaz
Iran - ایران
تلفن: ۰۳۱۳۶۶۴۱۳۱۴
تلفن دوم: ۰۳۱۳۶۶۵۱۶۱۹
رایانشانی: info@drchavosh.ir
شنبه09:00 - 20:30
یکشنبه09:00 - 20:30
دوشنبه09:00 - 20:30
سه شنبه09:00 - 20:30
چهارشنبه09:00 - 20:30
پنج شنبه09:00 - 20:30
جمعهبسته شد

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *