لمینت دندان در اهواز

لمینت دندان

5
(61)

لمینت دندان در اهواز

لمینت دندان در اهواز یکى از روشهای درمان زیبایی دندان و اصلاح طرح لبخند میباشد. لمینت اهواز در کیس هایی که نمیتوان با دیگر درمان های زیبایی و ترمیمی مانند ونیر کامپوزیت دندان مشکل لبخند و زیبایی بیمار را برطرف نمود استفاده و توصیه میشود.

لمینت دندان پوسته ای بسیار ظریف و نازک از جنس سرامیک است ( به همین علت به آن لمینت سرامیکی نیز گفته میشود ) که برای بازسازی ، ترمیم و زیبایی طبیعی دندان ها از آن استفاده می شود. میزان استحکام لمینت دندان به قدر است که از منظر قدرت و انعطاف پذیری کاملا قابل مقایسه با مینای دندان طبیعی است.

لمینت دندان معمولا برای کاندیداهایی انجام میشود که برای اصلاح طرح لبخند خود ( زیبایی ) یا تغییردر فرم ، اندازه و رنگ دندان هستند و درمان کامپوزیت دندان در اهواز برایشان جوابگو نیست ، این لایه های نازک سرامیک برای اصلاح ساختار و مشکلات زیبایی دندان های هر فک بالا و پایین برروی دندانها توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی در اهواز متصل می شوند.

لمینت (هم لمینت سرامیکی و هم لمینت کامپوزیت دندان ) لایه ای است همرنگ دندان ها ، که برای اصلاح رنگ و یا اصلاح طرح دندان ها استفاده میشود. در سال های اخیر با توحه به تمایل روز افزون به انجام درمان های زیبایی در حوزه دندانپزشکی و اصلاح طرح لبخند، این درمان یکی از رایج ترین درمان های ترمیم زیبایی در کنار درمان های کامپوزیتی زیبایی محسوب میشود.

درباره کامپوزیت دندان در اهواز بیشتر بدانید

درباره لمینت دندان در اهواز بیشتر بدانید

قیمت کامپوزیت دندان در اهواز چقدر است ؟.

قیمت لمینت دندان در اهواز چقدر است ؟

انواع لمینت دندان

به طور کلی دو نوع لمینت برای ترمیم و زیبایی وجود دارد :

  1. لمینت سرامیکی دندان ( روش غیر مستقیم )
    این لمینت دندان سرامیکی از جنس سرامیک یا در اضطلاح عوام تر از جنس چینی هستند. نسبت به درمانهای مشابه زیبایی مثل ونیر از لحاظ ظرافت و زیبایی با لمینت کامپوزیتی تفاوتی نمیکنند اما ماندگاری رنگ بیشتری دارد و استحکام آن هم بیشتر است. ابتدا از روی فک بیمار قالب تهیه میشود سپس از روی قالب در لابرانوار و طی مراحل مختلف و با استفاده از کوره لمینت ساخته میشود. هزینه ی لمینت دندان در اهواز این روش ( مستقیم ) در مقایسه با روش دیگر نظیر لمینت کامپوزیتی بیشتر میباشد.
  2. لمینت کامپوزیتی ( روش مستقیم )
    این نوع لمینت در واقع همان ونیر کامپوزیت دندان می باشد.در مقابل لمینت سرامیکی ، کامپوزیت دندان قرار دارد که نسبت به لمینت سرامیکی دندان بیمار تراش بسیار جزئی تری داده میشود (حتی میتوان به جرات گفت در کامپوزیت ونیر هیچ گونه تراشی بر روی دندان داده نمیشود فقط و فقط جرم و پلاک و ناهمواری های سطح دندان ها برداشته میشود ).

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است ؟

طول عمر لمینت دندان چقدر است ؟

میزان پایش پذیری (براق تر شدن سطح) و عبور نور در کامپوزیت بیشتر از نوع سرامیکی آن است ، همچنین تنوع رنکی بسیار بالاتری در این وجود دارد و در نتیجه کار بسیار همرنگ تر با مابقی دندان ها خواهد بود. قیمت لمینت کامپوزیتی یا همان ونیر ارزان تر از روش سرامیکی است.

بعد از اینکه لمینت دندان کردیم چکار کنیم ؟

به طور کلی بعد از هرگونه درمان ترمیمی و درمان زیبایی بر روی لثه و دندان ها اولین و مهمترین نکته رعایت بهداشت دهان و دندان است. اما اگر به تازگی لمینت دندان انجام داده اید و یا قصد دارید به زودی این کار را انجام دهید بدانید که در استفاده از دستگا‌ه های پیزوالکتریک برای جرم گیری باید با احتیاط عمل کرد.( حتما دندانپزشک زیبایی اهواز خود را قبل از جرم گیری مطلع کنید ).
همچنین بعضی از دهان شویه‌های حاوی فلوراید ممکن است روی لمینت اثرات مخرب داشته باشند ، قبل از استفاده از دهان شویه با دندانپزشک مشاوره کنید .

مراقبت های بعد از لمینت دندان

  1. ممکن است تا مدت کوتاهی بعد از اینکه لمینت کردید با نوشیدن مایعات سرد و یا گرم به علت تغییر ناگهانی دمای دندان احساس ناخوشایتد و درد خفیف داشته باشید،این حالت موقتی است و پس از مدت کوتاهی برطرف می شود .
  2. نکات بهداشتی اصولی برای بهداشت دهان و دندان مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را فراموش نکنید .
  3. از مصرف بیش از اندازه چای ، قهوه ، کافئین اجتناب کنید چون در مدت زمان طولانی و بیش از اندازه این نوع مواد ممکن است باعث تفییر رنگ جزئی در لمینت شما شود. در مورد خانم ها ممکن است با برخورد لب ها با دندان های جلویی و تماس لمینت ها با رژ لب در دراز مدت بموجب رنگ گرفتن آنها شود.
  4. از دیگر مواردی که باید از آن جلوگیری کرد تا به لمینت آسیب ارد نشود دندان قروچه است . عادت بدی که بعضی از افراد در هنگام خواب و یا حتی هنگامی که دچار فشار روانی میشوند دارند .دندان قروچه باعث لب پریدگی ، سایش و ترگ خوردن روکش دندان های شما میشود.
  5. اگر می خواهید که طول عمر لمینت دندان اهواز را تضمین کنید و افزایش دهید باید مقداری رژیم غذایی و نحوه غذا خوردن خود را تغییر دهید ، برای نمونه :
    اجنتاب از گاز زدن میوه ها به ویژه میوه های سفت و کال – خرد کردن و یا شکستن آجیل با دندان های لیمینیت شده – جویدن غذاهایی که دارای بافت سفت میباشند.
  6. لمینیت اهواز در برابر ضربه آسیب پذیر است و دچار لب پریدگی و ترک میشود البته مجددا قابل ترمیم می باشد .
  7. بعضی از دهان شویه‌های حاوی فلوراید ممکن است روی لمینت اثرات مخرب داشته باشند ، قبل از استفاده از دهان شویه با دندانپزشک مشاوره کنید .
  8. مصرف دخانیات ، سیگار ، انواع پیپ و مواد مخدر نیز می تواند در گزر زمان باعث تغییر رنگ شود.
  9. استفاده از دستگا‌ه های پیزوالکتریک برای جرم گیری باید با احتیاط عمل کرد.( حتما پزشک خود را قبل از جرم گیری مطلع کنید )

دندانپزشکی زیبایی دکتر چاوش

اهواز, Ahvaz
Iran - ایران
تلفن: ۰۳۱۳۶۶۴۱۳۱۴
تلفن دوم: ۰۳۱۳۶۶۵۱۶۱۹
رایانشانی: info@drchavosh.ir
شنبه09:00 - 20:30
یکشنبه09:00 - 20:30
دوشنبه09:00 - 20:30
سه شنبه09:00 - 20:30
چهارشنبه09:00 - 20:30
پنج شنبه09:00 - 20:30
جمعهبسته شد

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *